Sedam prednosti onih koji redovno doručkuju
Datum objave: 07. 09. 2014 - 09:54

Sedam prednosti onih koji redovno doručkuju

Svi znamo da je doručak najbitniji obrok. On je gorivo koje nam pomaže da izdržimo tempo napornog dana i zato je veoma važno da bude zdrav i bogat. Ali mnogi i dalje preskaču doručak.

Dajemo vam sedam razlog zbog kojih bi trebalo da počente da doručkujete. Oni koji doručuju…

1. VITKIJI SU

Jedna studija iz 2003. procijenila je da su oni koji preskaču doručak četiri i po puta skloniji gojaznosti nego oni koji redovno doručkuju. U istoj studiji, u kojoj je praćen način ishrane 499 ljudi, otrkiveno je da su oni koji se prejedaju za večeru i za doručak skloniji gojaznosti.

2. ZDRAVIJI SU

Jedna američka studija iz 2003. otkrila je da oni koji redovno doručkuju uglavnom imaju normalan nivo šećera u krvi i manje su gladni kasnije u toku dana.

Ispostavilo se da su oni koji redovno doručuju pod manjim rizikom od oboljevanja od dijabetesa tipa 2 i kardiovaskularnih bolesti.

3. IMAJU VIŠE ENERGIJE

Ako pojedete doručak bogat vlaknima i ugljenim hidratima, osjećaćete se manje umorno u toku dana. Unesete li dosta vlakana i umernu količinu ugljenh hidrata ujutru, imaćete više energije u toku dana nego ako pojedete mastan doručak.

4. IMAJU DOBAR HOLESTEROL

Oni koji preskaču doručak imaju veći nivo holesterola i slabiju osjetljivost na insulin od onih koji doručkuju, otkrila je jedna američka studija. Ista studija je pokazala i to da oni koji doručkuju unose 100 kalorija manje dnevno od onih koji preskaču odručak.

5. IMAJU BOLjE PAMĆENJE

Dobar doručak može poboljšati kratkoročno pamćenje, tvrdi studija vršena na 319 tinajdžera starih od 13 do 20 godina.

Istraživači su otkrili i da visokokaloričan doručak oslabljuje koncentraciju.

6. UNOSE VIŠE HRANjIVIH MATERIJA

Ljudi koji rijetko kad doručkuju unose više masti, a manje hranljivih materija kao što su kalcijum, kalijum i vlakna, u poređenju sa onima koji redovno doručkuju.

7. IMAJU IZGOVOR DA POJEDU NEŠTO ZDRAVO ZA DORUČAK

Oni koji doručkuju obično jedu zdravu hranu – ovsenu kašu, jaja, grejpfrut, i piju kafu.

Ovsena kaša je dobra za normalizovanje nivoa holesterola i poboljšava memoriju i pažnju kod djece koja redovno doručkuju.

Grejpfrut ima visok sadržaj vitamina C i A i poboljšava dejstvo lijekova koji se bore protiv raka.

Ako za doručak pojedemo jaja, bićemo siti i ješćemo manje kasnije u toku dana. Kafa smanjuje rizik od depresije, nekih vrsta raka i dijabetesa tipa 2.

/ Sažetak